طرح تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف

طرح تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف

طرح تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف

طرح تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف

طرح تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف
طرح تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف
ثبت شده در تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی ایران
هیئت علمدار سنقر
آرشیو
زندگینامه ائمه اطهار
آمار
نویسنده
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات
طرح تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف

در تعجیل فرج آقا امام زمان چه قدر می توانیم سهیم باشیم

التماس دعا

یا علی

اللهم عجل لولیک الفرج


تعداد بازديد : 697
سه شنبه 26 آذر 1392 ساعت: 10:39
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
شفاعت امام حسین علیه السلام در آخرت

در روز حشر حق چو بگوید چه داشتی

 سر بر کشد حسین و بگوید حساب شد

 

آیت الله اراکی فرمود: 

شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت پرسیدم :

چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟

با لبخند گفت: خیر ...

سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟

گفت: نه ...

با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟

جواب داد: هدیه مولایم حسین است!

گفتم چطور؟

با اشک گفت:

آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! 2 تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟

او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم ، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد

آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت :

 به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.

التماس دعا

یا علی

اللهم عجل لولیک الفرج

 


تعداد بازديد : 776
یک شنبه 17 آذر 1392 ساعت: 1:43
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
یا حسین ابن علی ابن ابیطالب علیه السلام

فضیلت سینه زنی برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام

سینه زدن در کلام مرحوم میرزا اسماعیل دولابی

سینه زدن برای امام حسین علیه السلام بدن را سبک و تمیز و زیبا می کند تا جایی که عکس خوبان خدا در آن پیدا می شود.

سینه زدن خیلی قشنگ و نافع است. مواظب باش در طول سال چند دفعه سینه زدن را ترک نکنی. شخص وقتی سینه می زند، یا امام به درون جان آن سینه زن می رود یا سینه زن به درون امام می رود . در همه ی عمرت یک نوبت هم که شده پیراهنت را در بیاور و لخت شو و نیم ساعت برای حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام سینه بزن.

در ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام خصوصاً امام حسین علیه السلام ، چند شب درون خانه تان پرچم یا پارچه ی سیاهی بزنید و لباس سیاه به تن بچه ها کنید و دور هم بنشینید و خودتان چند بیت از همان نوحه های ساده ی قدیمی که به فطرت نزدیکتر است بخوانید و با هم سینه بزنید . آن وقت ببینید خدا و اهل بیت از فضل و عنایات با شما و خانواده تان چه ها می کنند.  مصباح الهدی ص 306

سینه زنی و عزاداری آیت الله مرعشی نجفی و امام خمینی

در کتاب قبسات به مناسبت ذکر حالات حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی پس از ذکر توصیه ها و عنایات آن بزرگوار به اقامه ی عزای امام حسین و ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام به ذکر خاطره ای اززبان ایشان می پردازد ، که فرموده اند : «در ایام جوانی ، با تنی چند از طلّاب علوم دینی ، شبهای محرم تا سحر ، با سینه زنی و گریه و زاری بر مظلومیت سیدالشهدا و اهلبیت پاکش علیهم السلام احیاء می گرفتیم ، و از جمله کسانی که در این مجلس شرکت می کردند امام خمینی رحمه الله بودند .   مجله ی کوکب عشق ، عقیدتی سیاسی حوزه ی مقاومت یک شهیدابراهیمی قم ص9.

 سید بحرالعلوم و عزاداری امام زمان علیه السلام

همچنین نقل شده است ؛ سیدبحرالعلوم روز عاشورایی با عده ای از طلاب از کربلا به استقبال دسته ی سینه زنی طُوَیرج می روند ، ناگهان طلاب می بینند مرحوم سید بحرالعلوم با آن عظمت و مقام شامخ علمی ، عمامه و عبا را کنار انداخت و مثل سایر سینه زنها لخت شده و خود را میان عزادارن و سینه زنان انداخته و به سر وسینه می زند.

طلابی که با معظم له به استقبال آمده بودند هرچه می کنند که مانع از آن همه احساسات پاک بشوند میسر نمی گردد، بالاخره عده ای از طلاب برای حفظ سید بحرالعلوم اطاف ایشان را می گیرند که مبادا زیر دست و پا بیافتد و ناراحت شود ، تا اینکه بعد از اتمام برنامه ی سینه زنی ، بعضی از خواص از آن بزرگوار می پرسند چگونه شد که شما بی اختیار وارد دسته ی سینه زنی شدید و آن گونه مشغول عزاداری شدید؟

سید می فرماید: وقتی به دسته ی سینه زنی رسیدم ، دیدم حضرت بقیه الله علیه السلام با سر و پای برهنه میان سینه زنها به سر و سینه می زنند و گریه می کنند ، من نتوانستم طاقت بیاورم لذا از خود بی خود شدم و خدمت حضرتش مشغول سینه زدن گردیدم. کرامات الحسینیه ج2 ص216.

 احترام به سینه زنها

یکی از ارادتمندان مرحوم آیت الله کوهستانی نقل می کند؛

یک سال ، شب هفتم محرم به دیدار ایشان در حسینیه ی روستای کوهستان رفتیم ، که یک وقت دسته ی سینه زنان وارد حسینیه شدند ، معظم له عبا را به کناری افکندند و به میان عزاداران رفته و به اصطلاح میان داری کرده و وسط سینه زنان ، قدم زنان سینه می زدند.

ما از این عمل بی ریا بسیار خوشمان آمد ، پس از عزاداری ایشان به ما فرمودند ؛ این افراد را می شناسم ، بعضی از آنها رعایت مسائل شرعی را نمی کنند ، لذا هر وقت می آمدند زیاد توجه نمی کردم ولی شبی خواب دیدم همین افراد ، سینه زنان به طرف حسینیه می آیند و مشعلی پیشاپیش آنان وجود دارد که تمام فضا را روشن ساخته که نظیر آن در دنیا ندیده بودم . از خواب بیدارشدم ، با خودم گفتم : درست است برخی آداب شرعی را مراعات نمی کنند ولی حالا میهمان ابی عبدالله الحسین علیه السلام هستند باید مقدمشان را گرامی داشت.

از آنجا به بعد هر وقت دسته های سینه زنی می آیند با احترام زیاد آنان را استقبال و بدرقه می کنم.

روزی یکی از ارادتمندان از ایشان می پرسد : معلوم نیست همه ی اینها که سینه می زنند مخلصانه برای خدا باشد؟ معظم له بر آشفته و در جواب می فرماید : تو جرأت داری بگویی یکی از این سینه زدن ها هم برای خدا نیست ؟!

مرحوم آیت الله کوهستانی ، سینه زدن ها و عزاداری ها را سعادت آفرین می  دانست لذا می فرمود: « من در این سینه زدن ها اثراتی می بینم ». بر قله ی پارسایی  ص 190

 نباید به دستگاه امام حسین علیه السلام اهانت بشود

آقای حسین حیدری کاشانی می گوید : سالی در ایام ماه صفر بنابر فرمایش آیت الله العظمی بهاءالدینی جلسه ی روضه خوانی و سینه زنی در مسجد چهارده معصوم برقرار شد.

روزی عزاداران یکی ربع به اذان ظهر مشغول به سینه زنی شدند ، وقت اذان ، یک نفر آمد و گفت : آقا فرمودند : اذان بگویید.

با اذان گفتن ، سینه زنی قطع شده و ناتمام ماند و آقا که در مسجد بود و صدا را می شنید با قطع صدای سینه زنی و بلند شدن صدای اذان فرمود : چرا سینه زنی ناتمام ماند ؟!

گفتند : از شما نقل کردند که فرمودید : اذان بگویید ، آقا با ناراحتی فرمود : دروغ گفته اند ، نباید به دستگاه امام حسین علیه السلام اهانت بشود ، این عزاداریها احیاء کننده ی نماز و مساجد است. سیل اشک ص60  . سیری درآفاق ص 248

کلام شهید مطهری

1. اگر از ما بپرسند ؛ شما در روز عاشورا که حسین حسین می گویید و به سر خودتان می زنید ، چه می خواهید بگویید؟ باید بگوییم : ما می خواهیم تجدید حیات کنیم و در کوثر حسینی روح خودمان را شستشو دهیم، خودمان را زنده کنیم ، از نو مبادی و مبانی اسلام را بیاموزیم ، روح اسلام را از نو به خودمان تزریق کنیم ، ما نمی خواهیم حسّ امر به معروف و نهی از منکر ، احساس شهادت ، احساس جهاد ، احساس فداکاری در راه حق در ما فراموش شود و روح فداکاری در راه حق در ما بمیرد این فلسفه عاشوراست .  حماسه حسینی  ج2  ص 220

2. گفته اند این عزا را احیا کنید و زنده نگهدارید . برای اینکه عظمت حسین علیه السلام را درک کنید برای اینکه اشکی اگر می ریزید از روی معرفت باشد ، معرفت حسین علیه السلام شما را بالا می برد ، شما را انسان می کند ، شما را آزاد مرد می کند ، شما را اهل حق و حقیقت می کند ، اهل عدالت می کند ، یک مسلمان واقعی می کند. همان ج1  ص110

امام صادق علیه السلام : فاطمیات برای حسین بن علی علیه السلام گریبان چاک کردند و لطمه به صورت ها زدند، و سزاوار است برای مثل حسین علیه السلام لطمه به صورت زده شود و گریبان ها چاک گردد .(وسائل الشیعه جلد 22 صفحه 402)

 

یا رب الحسین   بحق الحسین

اشف صدر الحسین  بظهور الحجة

التماس دعا

یا علی

اللهم عجل لولیک الفرج


تعداد بازديد : 1595
یک شنبه 10 آذر 1392 ساعت: 1:24
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
درباره ما
آرشیو مراسمات هیئت
مطالب تصادفی
خبرنامه
صفحات جانبی
آخرین نظرات کاربران